Lucrările la lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda înaintează cu dificultate, volumul de muncă rămas de executat fiind imens. La finalul lunii decembrie 2017, avansul oficial raportat de CNAIR pentru acest proiect era de aproximativ 40%.
Structurile majore incluse în acest proiect sunt reprezentate de 3 noduri rutiere (Sebeș – unde nu s-a lucrat nimic, Alba Iulia Sud – lucrări avansate și Alba Iulia Nord – stadiu incipient), poduri peste Sebeș, Mureș și Ampoi, plus alte pasaje peste calea ferată și DN1 sau peste autostradă.
„Estimarea noastră optimistă este luna decembrie 2019 pentru finalizarea tronsonului de 17 km dintre Sebeș și Alba Iulia Nord, doar dacă se va emite, în perioada imediat următoare, autorizația de construire pentru nodul Sebeș, un nod foarte complicat, cu bretele foarte lungi, de viteză, care va conecta A10, A1 și DN1/DN7”, au scris reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe o rețea de socializare.
Cu toate că, iniţial, toate lucrările la loturile de la A10 au avut ca termen definalizare sfârşitul lui 2016, din cauza lipsei avizelor obligatorii pentru construire s-au produs întârzieri semnificative.