Deși sunt gata să preia traficul rutier, două loturi ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda nu sunt date spre circulație


Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda sunt gata să preia traficul rutier, dar nu sunt date în circulație din motive birocratice. Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, specialiștii independenți spun că aceste două tronsoane din A10 pot fi date în folosință fără riscuri. Posibilele neconformități nu afectează traficul și pot fi rezolvate după recepția parțială a lucrărilor și deschiderea traficului rutier.

Mai mult decât atât, acest lucru este susținut și de către purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Șerbănescu, care a declarat de curând că recepția lotului 4 nu este împiedicată de problemele alimentării cu apă a Centrului de Întreținere și Coordonare (CIC), „întrucât nu afectează drumul propriu-zis”.

Nemulțumiți de această situație, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură împreună cu Declic au lansat o petiție prin care cer deschiderea imediată a tronsonului Aiud-Turda. Petiția poate fi semnată aici.

„Conform unui chestionar la care au răspuns peste 5300 de membri Declic, peste 60 la sută dintre noi am fost deja implicați într-un accident rutier. Suntem „campioni” în Europa la capitolul decese în accidente auto. În medie, 5 oameni mor în fiecare zi pe șoselele din România. 30 de km din DN1 (între Turda și Aiud) pot fi înlocuiți chiar astăzi cu o autostradă modernă (A10). Deși lucrările au fost finalizate, autoritățile tergiversează recepția.

Credem că viața chiar are prioritate în fața barierelor birocratice. Dacă noi tăcem, permitem birocrației, incompetenței și fugii de răspundere a oficialilor CNAIR să țină închisă o autostradă perfect funcțională. Pentru autorități este mai ușor să amâne rezolvarea problemelor, dar dacă suficient de mulți le vom spune că amânarea este un act criminal, vor urgenta deschiderea circulației. În caz contrar, vor putea fi considerați responsabili moral pentru morții de pe DN1”, subliniază conducerea asociației.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close